צרו קשר עכשיו!
מעוניינים לקצר תהליכים? מלאו את הטופס וקבלו מיד הצעת מחיר!

או התקשרו
0544-85-80-24
לנוער 12-18

"הנוער של היום". . . אם בני הנוער שאני פוגשת בסדנאות שלי, מייצגים את "הנוער של היום", הרי שמדובר בנוער חכם, מוכשר, יצירתי, צמא לחוויות וללמידה,  בעל נטייה מוגברת למוסיקליות שמבוססת על קצביות ושחרור, ובעיקר- לא מוכן להתפשר.  אני חושבת שניסיון של 10 שנים בעבודה עם נוער, הן בסדנאות תיפוף והן במסגרות חינוכיות אחרות,  שיכלל אצלי את הגישה הנכונה שאתה אני מגיעה למפגש יצירתי עם בני נוער: זהו שילוב של אסרטיביות עם קלילות, סמכותיות אך בגובה העיניים, אמון, סקרנות והתפעלות אמתית מהגיל המופלא והעוצמתי הזה.

לבחירתכם אני מציעה כאן שתי סדנאות תיפוף לנוער, שהמכנה המשותף ביניהן הוא שילוב של חוויה כיפית מחשמלת, יחד עם ערך מוסף. הערך המוסף לא מעיב על החוויה אלא מעשיר אותה. ובכל אופן, ניתן להדגיש את הערך המוסף, להפחיתו או גם לוותר עליו לחלוטין ולהישאר עם "כיף נטו", הכל בהתאם למטרה שלכם:

  1. סדנת תיפוף חווייתית ומגבשת: "אני תמיד נשאר אני"
  2. סדנת תיפוף בנושא "מערכות יחסים": סדנא של כיף וגיבוש, המשלבת למידה והדגמה של מושגים מתחום הפסיכולוגיה, אודות הקשר שלנו עם הדמויות המשמעותיות בחיינו. הלמידה מתרחשת באמצעות תרגילי תיפוף .

לתשומת לבכם:

  • אם ברצונכם באירוע מסוג אחר לגמרי, שידבר אל הנוער שלכם ממקום חדש ומרתק, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של הפרוייקט הנוסף שלי העוסק בהתמודדות עם התרבות העכשווית. לחצו כאן לאתר מכון אפרכסת. 

1. סדנת תיפוף חווייתית ומגבשת לנוער: "אני תמיד נשאר אני?"

 מתאימה לגילאים: גיל תיכון וחטיבת ביניים

מספר משתתפים : עד 40 משתתפים. (במידה ויש יותר, ניתן להפעיל כמה קבוצות בזו אחר זו).

אורך מומלץ:  60 דקות עד שעה וחצי

מיקום: במתחם סגור או בחוץ.         

מפעילה: אוריה 

הסדנא הזו היא מלכת הנוער. סדנת התיפוף פשוט סוחפת אותם לגמרי, מאתגרת, משחררת ומנערת הכל, משגעת אותם (במובן החיובי של הביטוי) ומוציאה מהם יכולות שלא הכירו.

במהלך הסדנא המשתתפים יושבים על כיסאות המסודרים במעגל, כאשר אני מלמדת אותם מקצבים בסיסיים ההולכים ומשתכללים ככל שמתקדמת הסדנא. חוויית התיפוף מושגת בשילוב מוסיקת עולם ומוסיקה עכשווית, ותרגילים קבוצתיים שהופכים את התיפוף לחוויה משחררת, מצחיקה, ומגבשת. יש בסדנא אלמנטים נוספים שאני נמנעת מלחשוף אותם כאן על גבי האתר, אך אשמח בכיף לשלוח לכם פירוט במייל!

 אז מה קורה כאן בעצם?

הסדנא נעה בין כמה התרחשויות מרכזיות: תיפוף קבוצתי אחיד– בו כל חברי הקבוצה משתפים פעולה וחותרים למטרה משותפת, ליווי– בו כל חברי הקבוצה לומדים את משמעות הנגינה המלווה, כאשר מישהו אחר נמצא במרכז ההתרחשות ומתפקד כסולן, סולו– כאשר לכל משתתף מגיעה ההזדמנות לתפקד בעצמו כסולן מול כל הקבוצה, ואפילו לאלתר, ודינאמיקה חופשית– כאשר כל אחד מוצא את מקומו בהתרחשות המוסיקלית, תוך הקשבה, נטילת יוזמה, הזמנה לדיאלוג ועוד.

כיצד משמשת סדנת התיפוף כלי לבירור עצמי? 

ההתרחשויות הללו מסייעות לבירור מיומנויות בין אישיות: מצד אחד הצורך בהקשבה ויכולת לשים את האחר במרכז, ומצד שני ביטחון עצמי ונכונות לתפקד כמנהיג המוביל את הקבוצה. בנוסף- ההבנה שתרומה אישית לקבוצה יכולה מצד אחד להיעשות על ידי ביטוי המיוחד והשונה שקיים בתוכי, ומצד שני על ידי מציאת המכנה המשותף שלי עם שאר חברי הקבוצה. מאפייני אישיות כמומנהיגות, מונהגות, מודעות עצמית, ביקורת עצמית, שתלטנות, צייתנות, ביישנות, סובלנות, מחויבות לזולת, אחריות, עצמאות ותלות,באים לידי ביטוי בהתרחשות הקבוצתית.

אפשרות להוסיף דיון לאחר התיפוף (אורך הדיון כרבע שעה עד 40 דקות , בהתאם לזמן שיש לנו)

אני תמיד שמחה  להוסיף את השלב הזה בסיום הסדנא ובכך "למנף" את הסדנא למקום של ניתוח עצמי וקבוצתי, תוך רכישת כלים של מודעות עצמית. הדיון מבוסס על שאלון קצרצר של "בחן את עצמך", שאלון אמתי מתחום הפסיכולוגיה, שאני מחלקת למשתתפים בתום הסדנא. השאלון נוגע להיבטים מסוימים שבאו לידי ביטוי במהלך הסדנא, באופן אישי אצל כל אחד מאתנו. הציון המתקבל ממקם את המשתתף בסולם מ 0 עד 10, בשאלה "עד כמה אני תמיד נשאר אני" או במילים אחרות "עד כמה ההתנהגות שלי מושפעת מנקודת המבט של חברי הקבוצה". השאלון לא בודק ביטחון עצמי, משום שההנחה היא שחוסר ביטחון היא תכונה אותנטית, וגם אם ברצוננו לעבוד עליה, לא צריך להתייחס אליה כאל מאפיין לא אמתי של עצמנו. השאלון בוחן "פערים" בהתנהלות האותנטית של כל אחד בינו לבין עצמו לעומת סיטואציה שבה הוא בין אנשים. הציון מפתיע בדר"כ את המשתתפים ומהווה פתח לדיון מרתק שבו המשתתפים (וגם אני) חולקים תובנות אודות היכולת לבטא את עצמי מול אחרים, ולהישאר "אני".  אם נותר זמן, אני מעניקה לכל המעוניינים כלים לתרגול עמידה מול קהל, ועמידה בלחץ חברתי.

הערות:

  • הסדנא הזו רצה כבר 10 שנים ומצליחה באופן כל כך קיצוני, שגם נוער שנחשב "קשה" במיוחד, נשבה בקסם שלה. אתם מוזמנים בשמחה להתרשם מההמלצות.
  • הדיון לאחר הסדנא הינו ללא תוספת מחיר.
  • ניתן "להתגמש" עם ההיבט החינוכי\ לימודי, להדגיש אותו יותר או פחות, או לא להדגישו בכלל. בהתאם למטרות שלכם, אשמח לייעץ לכם מניסיוני בשאלה עד כמה להדגיש אותו.
  • יש לכם שאלות? חשבתם על רעיונות נוספים? מעוניינים לברר עלויות? בואו נדבר!

2. סדנת תיפוף חווייתית בנושא "מערכות יחסים":

 סדנא של כיף וגיבוש, המשלבת למידה והדגמה של מושגים מתחום הפסיכולוגיה, אודות הקשר שלנו עם הדמויות המשמעותיות בחיינו. הלמידה מתרחשת באמצעות ניתוח של תרגילי תיפוף .

מתאימה לגילאים: גיל תיכון וחטיבת ביניים (קיימת גם גרסה לסטודנטים ולמבוגרים)

מספר משתתפים : עד 80 משתתפים.

אורך :  לבחירתכם- החל  משעה ורבע ועד 3 שעות (יש לכם מסגרת זמן מצומצמת יותר? עיינו בסדנא הקודמת הקצרה יותר "אני תמיד נשאר אני")

מיקום: במתחם סגור (ובמקרים מיוחדים, ניתן גם בחוץ).

מפעילה: אוריה 

הסדנא הזו פותחת באופן דומה לסדנא הקודמת – "אני תמיד נשאר אני", אך בשלב מסוים אנו עוברים לתרגילי תיפוף קבוצתיים, אישיים וזוגיים. בין תרגול לתרגול מתרחש שלב מילולי שבו אני וחברי הקבוצה מנתחים ומפרשים את התרגילים. התרגול המוסיקלי מתרחש באמצעות שילוב של דרבוקה עם כלי הקשה קטנים. לאחר כל תרגיל קבוצתי אני מעניקה הסבר מילולי  קצר אודות מושג מתחום מערכות היחסים והתקשורת הבין אישית. (מושגים כמו: שיקוף, הכלה, תסכול, פרשנות יתר, העברה , העברה נגדית, ועוד). המושגים הללו , למרות שהם שאובים מתחום הפסיכולוגיה, אינם מסובכים להבנה, ורלוונטיים לכל אדם באשר הוא יצור אנושי… המשתתפים מופתעים ונלהבים לגלות כיצד ניתן להגיע לתובנות מעמיקות אודות עצמם, באמצעות ניתוח של תיפוף, שמהווה התרחשות אותנטית בין חברי הקבוצה.

ייתרונות: הסדנא הנוכחית, למרות שהיא בפורמט קבוצתי, נוגעת במאפיינים של תקשורת בין אישית "אחד על אחד". מאפיינים אלו פועלים וקיימים גם בתוך קבוצות ובתקשורת בין-  קבוצתית, והם מודגמים באמצעות סיטואציות מוסיקליות שונות. השילוב של חוויה קבוצתית אנרגטית ובלתי מילולית (תיפוף), תוך ניתוח והדגמה מילולית של מושגים מעולם הפסיכולוגיה, מהווה קונספט שמרוויח גם את היתרונות של סדנא חווייתית מוסיקלית, וגם את היתרונות של חוויה לימודית.  בנוסף: הסדנא מיועדת להוות בסיס לדיון בין חברי הקבוצה, ומאפשרת למשתתפים להביא את עצמם, את עולמם ואת תובנותיהם הפרטיות, לחלוק אותם ולעבד אותם בקבוצה.

הערות:

  • הסדנא הזו רצה כבר שנתיים בהצלחה מסחררת. אהודה במיוחד על ערבי כיתה, תנועות נוער, סטודנטים, וקבוצות חברים המתארגנים באופן ספונטני.
  • בגרסה שלה למבוגרים, הסדנא הזו מבוקשת במיוחד בקרב צוותי מורים ואנשי חינוך, וגם בקרב צוותים העוסקים בתחום הטיפול.  לאחרונה גם פנו אליי זוגות המבקשים את הסדנא הזו באופן פרטי כסדנא בנושא זוגיות !  רעיון נהדר ומוצלח מאוד!
  • במהלך התרגול אנחנו מדגימים סיטואציות מהחיים. בתיאום מראש איתי, ניתן לחשוב יחד על סיטואציות ההולמות במיוחד את הווי הקבוצה שלכם ואת מטרות המפגש.
  • מעוניינים בפירוט נרחב יותר על המתרחש בסדנא? בשמחה! קבלו את הפירוט במייל!
  • יש לכם שאלות? חשבתם על רעיונות נוספים? מעוניינים לברר עלויות? בואו נדבר!
  • אם ברצונכם באירוע מסוג אחר לגמרי, שידבר אל הנוער שלכם ממקום חדש ומרתק, אתם מוזמנים להיכנס לאתר הפרוייקט הנוסף שלנו העוסק בהתמודדות עם התרבות העכשווית. לחצו כאן לאתר מכון אפרכסת.